Ruunaan kosket (Lieksa) | 8.6.2007 19:00

Kommentti-perhostaja- - 11.06.2007

Perjantai 8.06.-07
Odottelimme sampan kanssa bussia täällä Mikkelissä. Bussin päämääränä oli Ruunaankosket (Lieksa). Hyppäsimme kyytiin ja heitettiin kamat konttiin. Bussissa oli muistaakseni 25 henkilöä yhteensä. Porukkaa oli Hirvensalmelta sekä Mikkelistä. Matka sujui erittäin hyvin vaikka bussin vaihteisto reistaili. Perille päästyämme laitoimme teltat pystyyn ja kalastuskamat myös, sitten kalaan. Sampalla alkoi hyvin, hän sai melkein heti harjuksen (vapautus) ja kirjolohen (ruokakala). Siinä sitten rupesimme ihmettelemääm että missä ovat kaikki muut meidän porukasta? Kysäsimme eräältä valvojalta missä muut olivat. Kävi ilmi että he olivat lähteneet siikakoskelle seuran bussilla. Hetken kiroiltuamme iltaa piristi kyyti haapavitjalle kuopiolaisilta kalastajilta, kiitos heille. Haapavitjalle olimme suunilleen 01.00. Siellä ei mitään ihmeempiä ollut, muutama karkuutus vain. Meidän lähdettyä oli eräs tyyppi saanut sieltä 1,5 kg taimenen.

Lauantai 9.06.-07
Muutaman tunnin yö-unien jälkeen jatkoimme kalastusta neitikoskella. Kalaa ei tullut paljoa vain yksi taimen (vapautus). Hyvän vastuksen antoi vaikka ei mikään suuri ollut. Päätimme muiden porukoiden kanssa sitten illalla lähteä haapavitjalle kalaan, kun saimme sinne kyydin. Siellä ei paljoa kalastettu puolisen tuntia vain, kun muut soitteli neitikoskelta saaneensa hyvin kalaa. Paistoimme siinä makkarat ja yhden aikaisemmin neitikoskesta saadun taimenen, hyvää oli vaikka suolaa ei ollut. Kun saavuimme takaisin neitikoskelle, menimme kalaan. Itse päätin mennä hetkeksi lepäämään telttaan. Siinä sitten vahingossa nukahdin..

Sunnuntai 10.06.-07
Kyllä minua sapetti kun Samppa tuli klo 7:00 ja kertoi kuinka he olivat saaneet neitikosken toiselta puolelta kalaa. Samppa sai 2 taimenta. Minä sitten lähdin aamupalalle ja samppa aloitti yö-unet ;D. Päätin vielä yrittää saada edes jotain kotia vietävää. Siinä sitten heitin viimeisen heiton ja aloin kelata siimoja ylös, iski siiman päähän kirjolohi pinkkiin kuulapääliitsiin. Sen väsytettyäni päätin ottaa sen ruokakalksi. Kun tavarat oli pakattu ja teltat purettu, sekä ruoka syöty, lähdettiin kotia kohti. Matka menikin nukkuessa. Kotona sitte heitin kirren pakastimen pohjalle odottamaan...

Kommentit

KommenttimMike - 12.06.2007

unohit mainita että myö käveltii haapavitjalta neitikoskelle :):D

Kommenttiperho-poika - 12.06.2007

Onnea kaloista :D Mikä perho toimi parhaiten

Kommentti-perhostaja- - 12.06.2007 (Muokattu 12.6, 11:53)

Nii tosiaakii unohtu et myö käveltii sieltä pois :D Liitsejä miä enite uittelin, myös supertinseliä kävi muutamasti taimen maistamassa. Valkosella liitsillä sain ton taimenen, kaverilla otti siniseen tuo harri sekä kirre. Ja tossa saalisilmotuksessa ei oo ku mun ja heinurin kalat, eli noi kuvan kalat + 2 taimenta...

Kommenttikala-santtu - 12.06.2007

Onnea hienoista kaloista!! niin sitä pitää!miten noita hienoja kaloja suapi,ku mie en vielä ole nostellut yhtä ainoota kaloo ylös vaik oon kalostellut jo perhoilla neljättä kesää!!

Kommentti-perhostaja- - 12.06.2007

Itse aloitin perhokalastuksen tän vuoden alussa :D

KommenttiFlame - 12.06.2007

Mukavia saaliita teillä.
Taidettiin jutustella siinä Neitikoskella.
Haapavitjalla oli mukavasti "äksöniä".

Kommentti-perhostaja- - 12.06.2007

niinhän siellä ekana iltana oli, vaikka ylös asti ei mitään tullutkaan... :D

Kommenttiheinuri - 12.06.2007

jaa...mun kaloja taas vähennelty, sain 2 harria:D.

KommenttiTane - 12.06.2007

hienoja kaloja:)

Kommenttibriha - 14.06.2007

joo,komeita on kalat.pitäskin käydä itekin tuolla kun ois aikaa

Kommenttivvilho - 14.07.2007

Onko siellä joku erityinen paikka teltoille, kun ajattelin mennä tuonne kesän aikana ja ajatuksena olis nukkua teltassa.

Kommentoi

Jos sinulla ei ole tunnusta, ole hyvä ja rekisteröidy.

Olethan tutustunut Perhorasian sääntöihin?