Porlammi | 5.8.2009 14:00

Kommenttipipsa721 - 05.08.2009

Aamu 9 maissa startattiin auto Lahdesta kohti Porlammia. Päivästä oli luvattu lämmin ja sitä se tosiaan olikin, 25 astetta on kyllä vähän liikaa.
Muutaman tunnin yrityksen jälkeen saamamiehenä Make ja ylös noin kilon erittäin pirteä kirjo, ottipelinä musta liitsi punaisella iskupisteellä.
Noin tuntia myöhemmin sama mies, sama perho, kala vaan reilusti suurempi. Hieman yli 1.5kg kirjo, ihan järkyttävä pulla :D
Itsellä pikkuhiljaa alkoi usko loppua.. saaliina ainoastaan pari ahventa ja paljon pohjaa..
Ei muuta ko päähän valkoinen liitsi, jonka kuulan olin hetkeä aiemmin lakannut kirkkaan punaisella kynsilakalla....
Pam.. Päähän "pulla" joka hetken vastustelun jälkeen suostui kiltisti haavittavaksi :) Kokoa kalalla hieman yli 1.5kg..
Ruokakalat saatu ja hyvillä mielin kotia kohti.. Käymisen arvoinen paikka ja todella hienoja koskipaikkoja, vesi aika velliä, tosin harmahtavaa sellaista..

Kommentit

Kommenttip-vapis - 07.08.2009

Hieno kala :)


Kommenttijoli - 07.08.2009 (Muokattu 7.8, 13:26)

Paljonko maksaa luvat?


Kommenttitaimen-67 - 07.08.2009

Porlammi?Niin se kunta vai?


KommenttiKulkutauti - 07.08.2009

Tuttu paikka! ;D Asun 10 kilsan päässä Myrskylässä. Hyvä että ovat laittaneet kalaa. Kuva on arvatenkin maantiesillan kupeesta? Hienoja kaloja! :) Onnittelut ja kireitä jatkossakin! :D


Kommenttihammo_95 - 07.08.2009

Onnee kaloista.. Kuinka pitkä matka on täältä Lahdesta tonne ja paljon luvat maksaapi..?


Kommenttipipsa721 - 07.08.2009

Joo, maantiesillan kupeesta on, kaikki 3 kalaa siitä nousi.. 6e/vrk lupa, 2 lohikalaa :)


Kommenttipipsa721 - 07.08.2009

Joo, maantiesillan kupeesta on, kaikki 3 kalaa siitä nousi.. 6e/vrk lupa, 2 lohikalaa :)


KommenttiImamar - 08.08.2009

Hyvä lähtöpaikka. Lahti ROKS!


Kommenttijoli - 08.08.2009

Ilman lupia olette ollut luvan hinta on 8e/vrk. antaa olla viimeinen kerta kun ilman lupia tulette tänne porlammelle kalaan.


Kommenttipipsa721 - 08.08.2009

Mulla olis pieni ehdotus.. Mitäs jos kehittäisitte tuota luvan myyntiä silleen, et matkalaiset sais luvan hoidettua vaikka netin kautta. Jos luvanmyynti aukeaa 9 aikaa ja kaveri haluaa aamukalaan 4 aikaan, niin mistäs luvat, tuskin sitä päivällä niitä hakemaan lähtee.. Joten turhaan mouhoat siellä! Hankkikoot tilit minne luvat maksetaan, niin muutki kalapaikat tekee. Tää on vaan ehdotus! Ja vielä sellainen, et mielestäni jos paikkaa mainostetaan netissä ni vois olla edes oikeat hinnat.....Okei syyllinen ilman lupia kalastamiseen ihan eka kertaa, eikä kyllä oo ees pahoillaan siitä..


Kommenttijuhahujanen - 08.08.2009 (Muokattu 8.8, 16:55)

Eteläsuomen perhomiehet! laittakaapa tuollaisen luvatta kalastajan naama muistiin, niin voitte antaa hieman palautetta, kun koskella näette.
PS: Tosin kun kuvan kanssa ja itse tunnustaen on ilmoittanut, että on luvatta kalalla käynyt, niin tästä voi jos joku haluaa tehdä myös tutkimuspyynnön poliisille.


Kommenttipipsa721 - 08.08.2009

Voi voi juha. Se on mulle ihan sama vaikka olis naama muistissa. Ja palautetta sopii tulla antamaan, jos siihen näkee aihetta. Kyseinen kalastuspaikkakin vois vähän paremmin laittaa infoa luvista ym ym. Mä en ole koskaan lupia jättäny ennen tätä maksamatta, enkä tule jättämäänkään. Kaikki tämä infon puutteesta. Luuletko et oikeesti mulla tämä kalastusharrastus on muutamasta eurosta kiinni?? Ja jos haluaa niin voi tutkimuspyynnön laittaa menee, tuskin mun harrastus siihen kaatuu :D :D


KommenttiIke - 08.08.2009

En halua pahalla sanoa, mutta jos on etukäteen tiedossa kalapaikkaan vaadittavan luvat eikä niitä onnistu lunastamaan, niin kyllä mielästäni silloin pitää reissu jonnekkin muualle suunnata eikä luvatta kalaan. Siitä olen samaa mieltä, että joka ikiseen koskikohteeseen johon ei ole kiintiöitä, niin pitäisi saada luvat ostettua verkkopankin kautta. Kuitenkin varmasti jonkinlainen tili löytyy paikkaa hallinnoivalta taholta


Kommenttipipsa721 - 08.08.2009

Sepä se Ike hyvä.. Ko mitään hajuakaan luvista ei ollut!! Etsin paikan netistä sen jälkeen kun lupien hintaa tällä sivustolla kysyttiin.. Reissussa kaverin kanssa kuka on kalastanu siellä juniorina vuosia, eikä silläkään ollu hajua mistään luvista.. Siellä oli myös muita kalastajia, eikä kukaan puhunu mistään luvista mitään. Mitään kylttiä luvista/kalastuskieltoa ei meidän näkyvissä ollut, eikä lupia tullut kukaan kysymään. Mä olen sanottavani sanonu, enkä mitenkään kadu tekoani, puhdas on omatunto siitä että luvat olen aina ostanu joka paikkaan missä kalastanu olen. Voisko tämän tapauksen johdosta nyt kiinnittää vähän enemmän huomiota kyseiseen paikkaan? Mä tulen käymään siellä varmasti vielä joskus, jos ei muuta parempaa keksi.. Ja jos jollain on sanottavaa mulle niin voi suoraan laittaa vaikka viestii tai soittaa numeroon 044-5333971 tai vaikka tulla kasvotusten puhumaan huomenna Sysmän Tainiolle, sinne matka suuntaa perhokalastuksen pariin.. Ei muuta ko kireitä kaikille.


Kommenttipipsa721 - 08.08.2009

Ja Hammo_95, matkaa tuonne Lahdesta on n.55km


KommenttiTazzie - 08.08.2009

Morjees, Tuotatuota, ennekun lähette käräjöimään niin mie laitan kanssa ommaa ohvitopikkiaa: Elikkäs mitä hele###vettiä työ riitelette?? Jos kosken lupasäännöksiä rikkoo niin vastaa siitä, yksinkertaisesti näin. Jos ei, niin senkun kalastaa maksamillaan luvilla. Ja mitä tohon äijän kuvaan tulee niin mitä sitten??`..juhajuhanen kertoo että pistäkää kuva mieleen..pistäs juhajuhanen oma pärstäs tänne niin katotaan tilannetta kun Tazzie tulee vastaan!
Mielestäni on hienoa ja myös rohkeaa että laitetaan kuva ittestä ja kalasta kaikkien nähtäväksi. Nämä foto tuo motivaatiota kaikille onkijille.Ehdottomasti.
Tazzie


Kommenttijoli - 08.08.2009

Pitää kysellä jos saataisiin uudet kyltit vaikka vanhoissakin lukee että lupia myy hertta krouvi. luvat tosiaan noussut tänä vuonna 8e/vrk. eipä nuo paikallisetkaan paljoa säännöistä piittaa kalaa otetaan niin paljon kun saadaan ja roskat jätetään rantaan. saa nähdä kuinka kauan sinne enää kalaa laitetaan jos kaikki alkaa luistamaan lupien ostosta.(istutus maksaa)


Kommenttijuhahujanen - 08.08.2009

Lain mukaan jokainen on vastuussa siitä, että luvat kunnossa. Veden omistajaa ei velvoiteta asiasta ilmoittamaan. Sama asia metsästyksen kanssa. Itse pitää huolehtia onko alueella, jossa oma lupa on voimassa.
Aika huoletonta touhua, jos koskelle mennään ilman lupien selvittämistä...
Minulle asia ihan sama, mutta nykyinen etenkin nuorten ihmisten asenne, että jos jotakin ei ole erikseen kyltillä kielletty, niin sitä saa tehdä on huoletuttavaa.
No toivottavasti mies ensi kerralla lupansa lunastaa.


Kommenttipipsa721 - 08.08.2009

No juhahujanen nyt tuntuu olevan kaikkitietävä joka suhteessa. Ei varmaan JH:lla koskaan tapahdu virheitä, ei toki. Ja kuule juha: Musta tuntuu et me ollaa kuule ihan samaa ikäluokkaa (ite syntyny kultaisella 70-luvulla), vakiduunissa ja perheellisiä, joten ei varmasti edelleen ole muutamasta eurosta kiinni!Ja vielä Juhalle: Kuten jo aiemmin sanoin, koskaan en ole lupaa aikaisemmin jättänyt lunastamatta, joten voitko nyt lopettaa tuon pään aukomisen, asia kuitenkaan ei mitenkään sulle kuulu! Hyvä Joli jos saat asiaan saisit muutosta. Ja kuule ihan kävin äsken koskella katsoos ne kyltit. Oikeassa olet, siellä lukee luvan myyjä. Tasan yhdessä paikassa pellon reunassa! Kalastettavaa on kuitenki monta kilometriä.Edelleen puolustukseks voin sanoa, et siinä perkkipaikalla juuri kyltin edessä oli kaksikin autoa, joten niiden läpi aika vaikeeta näillä silmillä nähdä, ei tullu mieleen lähtee etsii mitään infoja. Ja luuletteko tosiaan et kuvani tänne olisin laittanu jos salakalassa olisin ollu, tienny lupamaksuista ja ollu paikalla vielä keskellä kirkasta päivää? Sorry vielä kerran mokasta, jatkossa luvat on varmasti kunnossa tuohon paikkaan, kuten on aina muuallekin.


Kommenttijuhahujanen - 08.08.2009

Elä Pipsa721 ota aivan noin kovilla kieroksilla.
Itse lähinnä vastasin tuohon uhmakkuuteen, joka ekassa viestissä tuon luvatta kalastuksen jälkeen oli
"Okei syyllinen ilman lupia kalastamiseen ihan eka kertaa, eikä kyllä oo ees pahoillaan siitä.."
Ilmeisesti sinuakin asia harmitti ja latelit aika suoran tekstin vastaukseksi.
Viimeisin viestisi on jo ihan eri maata ja siitä välittyy lähinnä viesti, että vahinko tuli tehtyä ja pahoillaan olen. Eikös?
Jos Jolin ensimmäiseen viestiin samalla asenteella olisit vastannut, niin tuskin kovin suurta keskustelua täällä olisi sintynyt. ja en tuolla ikäkommentilla sinuun viitannut millää, sillä kyllä noista sinun kuvistakin jo näkyi, että ei mikään babyface :) ole jutun takana.

Ja ihan neuvona ilman sarvia ja hampaita ja vittuiluja, että luvat kannattaa tarkistaa aina. Itsekin tiedän paikallisia, jotka vakuuttaa, että ei lupia tänne tarvitse kun menevät kalaan, mutta totuus on toinen. Jokainen on kuitenkin itsestään vastuussa.
Ja ihan vilpittömästi hyvää kesän jatkoa pipsalle...


Kommenttipipsa721 - 09.08.2009

Jees, no yleensä ei tuu paikoissa edes käytyy, mitä ei olis netin välityksellä ensin tutkittu, tuo nyt oli tuollainen extempore-reissu. Ja tosiaan yleensä en edes käy paikoissa minne ei lupia saa netin kautta, poikkeuksena joki johon ommaa vuosiluvan, sen jouduin ihan postissa lunastamaan :D No joskus on tullu tehtyy sillee et on yöl menny, eikä saa lupia, ni on kotiinlähtiessä käyny maksamassa kaikki luvat kerralla, silloin yleensä on tullu kyllä laitettuu lupamyyjälle viestii, et käy myöhemmin maksaa, tässäkin tapaukses varmaan näin jos olis luvista tienny. Jees, no tulihan aiheutettuu hämminkii :D :D Välillä näin.. Kesät myös kaikille "kisailu"kumppaneille..Ja vielä.. Mä TIEDÄN et mulla on lyhyt pinna, ehkä suotta hermostuin :D


Kommenttipipsa721 - 09.08.2009

Kysymys muuten Juhalle: Mitäs sitten jos on joki jonne tehdään velvoiteistutuksia, eikä sinne myydä lupia? Lääninlupako silloin pitää olla valtion kalastuksenhoitomaksun lisäks? Jos soitat kyseisen kunnan numeroon ja kysyt asiaa, niin vastaus on et ei tarvi mitään lupia, eikä kukaan tunnu asiasta sen enempää tietävän, eikä kiinnostuvan.
Tämä kysymys siksi, että uskon sulta sen vastauksen tulevan helpommin ko et ite yritän sitä jostain etsii.


Kommenttijanpsa83 - 09.08.2009

Hieno valo show:)


Kommenttijoli - 09.08.2009

Hyvä että keskustelu käytiin nyt kaikki tietää että luvat pitää hankkia ja jatkossa niitä kysellään joella. Olen samaa mieltä tuosta netin kautta maksusta sehän ei tarvitse kun tilinumeron ja sitten vaan tulostaa maksusuorituksen ei pitäisi olla mahdoton homma. täällä vaan ollaan aika saamattomia parannuksien suhteen.


KommenttiMik@z - 09.08.2009

Nettimaksu on kyllä aika ehdoton. Pääsee kalaan mihin aikaan haluaa, eikä tarvitse pelätä, että onko se ainoa luvanmyyntipaikka auki, kun sinne menet. Ei olisi kiva huomata 200km ajomatkan jälkeen, että lupia ei saa mistään, mutta kalaan olisi päästävä :)


Kommenttipipsa721 - 09.08.2009

Mik@z: Silloin vaan menee kalaan ja onkii jostain jonkun puhelinnumeron minne laittaa vaikka tekstaria, et hakee luvan myöhemmin. Yleensä toimii aika hyvin, on joskus kohdalle sattunut :)


Kommenttiharmi - 09.08.2009

Itellä on semmoinen periaate, että ekalla kerralla luvat maksetaan asianmukaisesti, mutta jos kalaa ei toivotulla tavalla tule, niin seuraavalla kerralla haetaan hyvitystä ja luvat "unohdetaan" lunastaa ;)


KommenttiMik@z - 09.08.2009

pipsa721: Pitää pistää korvan taakse. Luulisi sen verran paikan pitäjiltä löytyvän ymmärrystä :)

harmi: Jos minulla olisi tänä kesänä ollut tuollainen periaate, niin olisin "saanut" kalastella jo kaikki pari kolmekymmentä reissua ilmaiskierroksella uusintana. Kyllähän se välillä pistää v**uttamaan, kun kaverin kanssa käyty paljon ympäriinsä kalassa, maksettu tietysti luvat eikä saatu mitään. Ja mikä parasta, koko kesänä ei ole missään minulta vielä lupia tultu kysymään. Eli lupien tarkastuksessa on kyllä monissa paikoissa parantamisen varaa. Yleensä aina olemme kuitenkin vähintään sen 12h olleet paikalla, mutta kertaakaan ei lupia ole katsottu.

Meni ehkä vähän off topicin off topiciks, mutta menkööt :D


Kommenttitaimen-67 - 09.08.2009

Niin siis onko tämä joku koski porlammilla päin vai?


Kommenttipipsa721 - 09.08.2009

taimen-67: Tuossa vähän tietoa paikasta. Muuta järkevää ei löytyny, vaikka kuinka etsi.
http://personal.inet.fi/yhdistys/koskenkylanjoen.kalastusalue/
Mik@z: Kyllä se ymmärrys on aina löytynyt, ko muistaa vaan etukäteen ilmoittaa siitä. Valkealassa ja Sysmässä ainakin toiminu hienosti tuolla tavoin, tosin nykyään saa valkealaan jo netin kautta lunastettuu luvat :)


Kommenttijuhahujanen - 09.08.2009

Pipsa721: Läänikohtainen lupahan käy kaikkiin muihin, paitsi lohipitoisiin virtavesiin ja paikkoihin, joissa joku taho on anonut lääniluvan kumoamista ja sen saanut (esim. lohilammikot). En muista varmasti, mutta muistaakseni Te-keskus on paikka, jossa nuo tiedot näistä lohipitoisista jokiloista löytyy...
ps: sitten vielä muutamissa paikoissa perhokalastus lasketaan onkimiseksi, joten siellä ei tarvitse mitään lupaa????
Näitä oli esim joskus muinaisuudessa esimerkiksi muutamat järvet, joissa järvikutuista harjusta. Tästä on kymmenisen vuotta, joten noillakin putamilla voi olla lupahommat muuttuneet.

Melkoinen viidakkohan tämä lupahomma välillä on ja kun parhammillaan luvanmyyjätkään eivätä tiedä muuttuneita sääntöjä (kermalla viime kesänä myyjä toitotti 40cm alamittaa: no onneksi varmistettiin muualta, kun olin puhetta kuullut korotetusta alamitasta).


Kommenttipipsa721 - 09.08.2009

Tuli käytyä "kotikoskella". Sateiden johdosta vesi noussu yli 50cm, tulva etten sanois :( Saalis taimen 25cm ja 20cm ja harjus 25cm sekä lukuisia ahvenia. Kirjot jättivät ottamatta. Tuo harjus on hieno homma, koska viimeisestä kokeiluistutuksesta on yli 3 vuotta :)


Kommenttiharmi - 10.08.2009

Ei voi käsittää miten luvan maksamatta jättämisestä on noussut tällainen haloo?? Ite olisin kans tehny "pipsat" ja menny kaikessa rauhassa kalaan, jos lupahommat olisivat olleet noin monimutkaisia. Minä en ainakaan tuomitse!!


Kommenttibrezel - 10.08.2009

Ite maksan ennen kalastusta. Pari kertaa en ole jostain syystä ehtinyt maksaa tai olen muuten liian myöhään mennyt jolloin ihan hyvällä omalla tunnolla olen yön kalastanut ja aamulla käynyt maksaa viime yön kalastuksen. Onnee fisuista varmaan kiva paikka ja onhan noita harjuksiakin kiva saada ens kerralla isompaa yrittämään.


Kommenttijoli - 10.08.2009

Ei ne lupa hommat kovin monimutkaisia ole parkkipaikan kyltissä lukee että paikka on erityislupa alue ja luvan voi lunastaa hertta krouvista. eilen kävin poistamassa kolme luvatonta kalastajaa kahdella vielä mato onget. kaikkien täytyy ymmärtää että istutus rahat tulevat lupa maksuista.


Kommenttijekkumaisteri - 10.08.2009

ohhoh onhan täällä taas tilanne päällä :D
Ihme mouhooja jengii :P
No pipsa nousiko hartolasta mitään?Taisin luvata lakkia nostaa jos sen meidän porukan uima rumban jälkeen kalaa nousisi :P


KommenttiJukkis69 - 11.08.2009

tuolla MMM:n sivuilla on tietoa niistä kalastuskieltoalueista:
http://map.genimap.com/MMM/Kalastuskieltoalue/images_servlet/info.htm


Kommenttijoli - 11.08.2009

taimen-67: tuossa jotain tietoa paikasta.
http://www.kalastajanmaailma.com/koskenkylankalastuspuisto sivuilla luvan hinta väärin eli nykyjään 8e vaikka tuo 6e olisi ihan sopiva paikan tasoon nähden.


KommenttiMik@z - 11.08.2009

Vaikka en paikkaa tunnekkaan, niin mielestäni 8e/vrk ei ole paha hinta. Oikeastaan tuo hinta ei ole mihinkään paha.


KommenttiAake - 12.08.2009

Tuo pipsa721 on varsinainen "Pipsa-neiti". Hamekangasta ja paljon tuolle pellelle.
Kalaan saa imeisesti menna mihin vain milloin vain jos ei tieda mista luvat saa, ja niiden etsimiseen ei viitsi omaa aikaa kuluttaa.
Tainiolla kun naen niin vittuilen varmasti, ja kerrotaan tuolle Tainion vakiporukalle myos "Pipsan" systeemit kalareissuilla. Varmasti ilahtuvat kaikki ja ovat ylpeita kaveristaan.
Onnea ja menestysta.


KommenttiJ_P - 12.08.2009

Jaa-a, mihinkähän tämäkin keskustelu vielä johtaa...


Kommenttiadmin - 12.08.2009

Mainittakoon keskustelun perään että tänne ei tietenkään haluta ilman lupia kalastelusta kertovia merkintöjä (tai muuten lakia/sääntöjä rikkovia). Luvattomuus ei käynnyt ilmi itse merkinnästä, joten siksi tämä tuli esille ja olkoon nyt ainakin vielä esille keskustelun takia.

Kireitä siimoja luvallisille kalastajille ja luvattomille kalaonnea jatkossa.

-- MNi


Kommenttiapprox - 14.08.2009

En ole ko. paikassa itse vieraillut mutta n. puoli minuuttia meni aikaa selvittää googlella mistä luvat saa ja luvan myyjän puhelin numerot yms. yhteystiedot. Miten nämä asiat ovat Pipsalle niin vaikeita ??

http://www.kalaan.fi/kalapaikat/5639/Koskenkyl%E4njoki,Porlammin+kalastuspu isto.html

Lupien myyjä: http://www.kalaan.fi/palvelut/6639/Hertta+Krouvi.html

Jotenkin luvattoman kalastuksen tässä tapauksessa ymmärtäisin jos kalat päästetään C&R soveltaen takaisin jokeen. Mutta kun kalastetaan ruokakaloiksi luvattomasti "kirjolohet" jotka kalastuskunta sinne rahoillaan istuttaa hintaan 5 euroa kilo niin se on varkaus aivan samalla lailla kuin menet kalakaupasta varastamaan sen viiden euron kirjolohen, en näe tässä moraalisesti mitään eroa, eikä sitä eroa näkisi poliisi tai kalastuksen valvojakaan.....


KommenttiImamar - 15.08.2009 (Muokattu 15.8, 05:20)

Tässä on nyt käynyt kotimainen terrorismi-isku.Pitäisikö meidän nyt ottaa yhteyttä SUPOON ja ilmoittaa havainnoistamme? Vai koittaa saada puhelimillamme yhteyttä USA:n "Axis of Evil"- toimistoon? Voi hyvänen aika. Antakaa nyt miehen olla. Tämä menee jo pahemmaksi kuin katteleminen ku akat taistelee nakuna mutalammikossa, eiku..


KommenttiAnsalanka - 15.08.2009

Näitä vaan on ja tulee aina olemaan. Mikäs siinä, jos vaikka jälkikäteen hoitaisi asian kuntoon eli menee pokkana ja kertoo miten kävi sekä setvii asian kuntoon luvan myyjän kanssa. On meidänkin ylläpitämällä kalastuspaikalla pitkin kesää käynyt samanlaisia juttuja, tai niitä, jotka varaa luvat yöksi ja jos sovitaan että maksetaan aamulla niin miehet ovat hävinneet jo ennen aamua, eikä koira perään hauku. Asia erikseen jos asioista ilmoittaa ja sopii, niin erhe tai vahinko on helppo korjata. Luvattomat hommat vain pilaa koko harrastajakunnan luottamusta kalastuksen valvontaan. Se ei liene tarkoitus?


KommenttiImamar - 16.08.2009

Täytyy kyllä myöntää, että minullakin kävi mielessä että olisi miehen työ tälläisessä tilanteessa vaikka marssia poliisiasemalle. Sanoa että kävi ilman lupaa kalassa ja maksaa ne sakot suosiolla. Mutta kukin tavallaan. Mutta eiköhän tää paskanjauhaminen yhdestä miehestä saa jo riittää? Tääl tulee muuten käytyy ihan liian usein lukemassa kuka on sanonut mitä ja kenelle ja sipsei menee ihan helvetisti.


Kommenttipipsa721 - 13.09.2009 (Muokattu 13.9, 03:42)

Mun on pakko vielä puolustautua tähän juttuun sen verran, että mulla ei todellakaan ollut mitään hajua paikasta, koska kaverien, jotka on kalastanu siellä vuosia kyydissä menin ja mulle sanottiin että erikoislupia ei tarvitse. Mä en ole koskaan, en koskaan kalastanut aikaisemmin ilman lupaa missään paikassa tämän 4 vuoden aikana mitä perhokalastusta olen harrastanut ja se on taivahan tosi.
Jos paikkaan ei ole netissä lupamyyntiä ja yöllä kalaan pitää mennä niin olen edellisenä päivänä soittanut lupamyyjälle/kalastuksenvalvojalle, että lupia myyvän paikan auettua käyn välittömästi luvan lunastamassa.
Jos ei tämä pahoittelu tapahtuneesta/ anteeksipyyntö kelpaa, niin se on jokaisen oma asia :( Väärin tehty, mutta uskon että en varmasti tässä porukassa ole ainoa "rikoksen" tehnyt??
Aakelle sen verran vielä, että harvoin Hartolan Tainiolla käyn, mutta toki juttelemaan asiasta kanssani voit tulla, ehkä siinä tapauksessa sullekin valkenee se tosiasia, että tässä osoitteessa asuu todellakin vähintään yhtä rehti p-kalastaja kuin itse olet. Hyvä homma, että asia tuli todellakin esille. Mutta oikeesti luuleeko joku että olisin niin tyhmä, että laittaisin omalla kuvallani varustetun saaliskuvan paikasta jossa käyn salakalassa, ei kukaan ihminen oikeesti oo niin tyhmä :D Ja Tainiolla käy todella monta "vakiokalustoon" kuuluvaa tuttua ja nämä frendit kyllä todellakin korjaavat sulle myös käsitystä siitä, että kyllä täällä ihan rehtiä porukkaa ollaan. Ihmisiä tässä ollaan ja virheistä oppii, eihän tästä maailmasta muuten mitään tulisikaan..

Kommentoi

Jos sinulla ei ole tunnusta, ole hyvä ja rekisteröidy.

Olethan tutustunut Perhorasian sääntöihin?