Blue Doctor (kaukainen muunnos) (Kehitysperho)

Kommenttikyllä mää kalan nappaan - 16.10.2013

Yritin hieman korjailla tuota mun kehitysrasian Blue Doctoria en tiedä miten onnistuin jospa pääsis rasian puolelle? Kommenttia!!

Kommentit

Kommentti-jyke- - 30.10.2013 (Muokattu 30.10, 16:45)

Joku resepti tulee heti mieleen... Hoksaako joku.?
Blue doctor tämä ei ole, ei edes hyvin hyvin kaukainen muunnos. ;)

Oikein hyvää sidontaa.! Mittasuhteet kohdillaan. Sopivasti tavaraa siivessä, häkilät ja runko hyvä.
Miksipä sopivissa olosuhteissa ei vapa taipuis.
Jatke jäänyt reseptistä pois vissii viininpunainen silkki.


Kommenttikyllä mää kalan nappaan - 30.10.2013 (Muokattu 30.10, 17:03)

Juuh jatkehan näytti unohtuvan tarkoitus oli parantaa tuota ensimmäistä blue doctoria mutta jotenkin lähti hieman lapasesta tuo ja materiaalitkin vaihtui melkee kokonaan! Onneksi edes mittasuhteet kunnossa :D


Kommentti-jyke- - 30.10.2013

Piti tonkia resepti ja löytyhän se! eli:
Kultakojamo
hela: hopea
Jatke:viininpunainen silkki
pyrstö:crest
vyö:musta strutsi
kierre:soikea hopea etuosalle
runko:1/4 osa oranssi silkki, loput pakotettu kulta
runkohäkilä: ruskea kukko etuosalla
kurkku:musta kukko
siipi ruskea orava, sininen buctail, päällä musta buctail tai orava
Kehittäjä: mauri kivelä. Perho löytyy Wanhat suomalaiset lohiperhot kirjasta. "Kultakojamoon ottaa parhaiten auringon noustessa" eli uitteleppa tuota "blue doctoriasi" silloin;)

Aika lähelle olet tuota reseptiä päässyt doctoria muuntelemalla.;)


Kommenttikyllä mää kalan nappaan - 31.10.2013

Juu oon hieman hämilläni, että mite ihmeessä oon sitonut Mauri Kivelän lohiperhon omasta päästäni kun herrasta minulla ei ole harmaintakaan aavistusta ja kirjaa en ole edes vilkaissut. :D


KommenttiOnki - 02.11.2013

Voi olla että olen väärässä, mutta haiskahtaa siltä että kuvan perho voi olla jopa vanhempi kuin "tekijänsä".

Kenties iskän perhorasiasta löydetty perho?

Korjatkaa ihmeessä jos epäilykseni on turha.


KommenttiKoppelo3 - 04.11.2013

Kovat on ollut kenttätestit kun crest on taipunut alaspäin.


Kommenttikyllä mää kalan nappaan - 04.11.2013

Juu eipä taida olla kaipaatteko perusteluja? Crestin kanssa oli ongelmia ei oikein laadukasta tavaraa olivat paketissa vääntyilleet miten sattuun! Onko järkeä laittaa tänne perhoa jota ei ole itse sitonut???


KommenttiKoppelo3 - 04.11.2013

Crestin voi lämmittää ja pehmentää kuumassa vedessä ja taivuttaa sitten muotoonsa. Harvoin löytää juuri sopivaa crestiä. Niitä kannattaa laittaa kaksi päällekkäin.


KommenttiOnki - 04.11.2013 (Muokattu 4.11, 15:46)

Katselin vain että cresti on ottanut väriä patinoituneesta helasta/tai jatkeesta.
Mistähän saa noin kauniisti patinoitunutta kierremateriaalia?
Ilmeisesti aika vanhan ja kuluneen koukunkin olet löytänyt jostakin?
Tuo resepti ei jotenkin täsmää tuohon "sidokseen"


Kommenttikyllä mää kalan nappaan - 04.11.2013

Juu u saatte olla asiasta mitä mieltä tahansa ja koukut olen ostanut kirpputorilta voin laittaa kuvan tarvittaessa joku vanha patrigen lohikoukku!. Ei jaksais enää vääntää tästä ;)


KommenttiOnki - 04.11.2013

Joo, sori vaan mut ei oikeen mene läpi tuo juttu.
Näyttää niin käytetyltä ja vanhalta tuo perho.
Yhtäkkinen harppaus sidontatasossa kun vertaa edelliseen lohiperhoosi... jne jne.

Ei millään pahalla, mut on vähä omille kengille pissaamista että lisätään joitain muita kuin omia sidoksia


Kommenttikyllä mää kalan nappaan - 04.11.2013 (Muokattu 4.11, 17:56)

No juu iha mite vaa fakta kuitenkin on ettei perho ole käynyt kuin koeuitossa lavuaarissa, mutta luulomme kaikilla!


KommenttiOnki - 04.11.2013 (Muokattu 4.11, 21:41)

Ota kuva jossa näkyy tuo perho ja tuossa sidoksessa käyttämäsi materiaalit.
Sitten syön sanani ja pyydän nöyrimmin anteeksi epäilyni.
(erityisesti vanha kidastaan taottu koukku, ruskeaksi juurestaan värjäytynyt crest ja ajan patinoima hela-materiaali kiinnostaa)


Kommenttikyllä mää kalan nappaan - 05.11.2013 (Muokattu 5.11, 06:38)

Ju voishan sitä kuha kerkiää......


KommenttiMesikämmen - 05.11.2013

Mielenkiintoinen keskustelu, Ongella hyviä perusteluja mielipiteilleen, joista olen hänen kanssaan samaa mieltä. Mielenkiinolla odotan jatkoa keskustelulle.

Ettei nyt olisi se klassinen temppu, että vanhaan perhoon sidotaan uusi siipi, mahdollisesti häkiläkin.

Mutta mielenkiinolla odotetaan lisää kuvia helasta ja crestistä, muistaakseni jollakin tunnetulla sitojalla oli tapana juurikin noin sitoa crest, eli tavallaan "väärin päin".

Pari päivää olen tuota perhoa ja reseptiä katsellut ja jokin kyllä mielestäni haiskahtaa.
Anteeksi epäilyni jotka ovat syntyneet vain yhden kuvan perusteella.


KommenttiOnki - 05.11.2013

En siis ole ainoa jolla alkoi hälytyskellot soimaan tämän perhon kohdalla.

Nyt kun Mesikämmen mainitsi asiasta, niin kieltämättä tulee edesmenneen Arvi Keräsen sidontatyyli mieleen. Joku toinenkin tunnettu sitoja sitoi juurikin "väärinpäin" crestin, mutten heti muista kuka.

Mielenkiinnolla odotan vastinetta "sitojalta"


Kommentti-jyke- - 05.11.2013

Kun kattoo tuota pyrtöä tarkemmin, niin vaikuuttaa mun silmään enempi kf:n keltaiselta peitinhöyheneltä, kun crestiltä. Olisko tullut reseptiin vaan virhe...


KommenttiKoppelo3 - 05.11.2013

Perhoa kuvatessa sen olemus tulee paremmin esiin jos se ei makaa taustan päällä. Voi käyttää esim. lasilevyä ja sijoittaa taustan etäämmälle. Samaten käytä vastavaloa vaikka peilin kanssa niin siiven värit ja olemus selviää katsojalle. Huomaa, että kala katsoo perhoa lähes aina valoa vasten. Valon väri riippuu valolähteestä joka voi olla sininen, harmaa taivas, auringon lasku tai nousu. Perhon värit toistuvat tällöin erilaisina.


Kommenttikyllä mää kalan nappaan - 05.11.2013 (Muokattu 5.11, 16:00)

Paljon mahdollista, että pyrstö ei ole crestiä! Kirpputorilta ostin tuollaisen sidontasetin ja pussissa oli sekaisin kirkkaan keltaisia ja hieman tummemman sävyisiä höyheniä. Pussissa ei mitään lukenut ja ajattelin tuon olevan siis crest turvallinen valinta reseptii kirjoitettavaksi.. Riittäisikö sinulle Onki jos laitan perhosta paremman kuvan jossa näkyisi helan oikea väritys??


KommenttiOnki - 05.11.2013

No kuten aiemmin sanoin: "Ota kuva jossa näkyy tuo perho ja tuossa sidoksessa käyttämäsi materiaalit."

Totaalisesti saat lyötyä meille epäilijöille jauhot suuhun kun sidot toisen samanlaisen perhon ja otat hyvän kuvan jossa on molemmat rinnakkain.


"Riittäisikö sinulle Onki jos laitan perhosta paremman kuvan jossa näkyisi helan oikea väritys??"
Toki lisäkuvat saattaa aina hälventää epäilyksiä


Kommenttikyllä mää kalan nappaan - 05.11.2013 (Muokattu 5.11, 16:37)

No juu antaa olla! Olkaa asiasta mitä mieltä tahansa ei sillä niin väliä! Kuvia laitan mahdollisesti kunhan kerkeää nimittäin opiskelut painaa päälle ja muitakin kiireitä kuin väitellä täällä tälläsestä turhasta asiasta hieman lannistaa tämmöinen kun laittaa perhon näytille ja odottaa saavansa järkevää palautetta!


Kommentti-jyke- - 05.11.2013

https://mistpool.com/product_info.php?products_id=66 tuossa crestiä, siis nuo kullanväriset töyhtöhöyhenet. Oranssimusta on tippettiä.


Kommenttikyllä mää kalan nappaan - 05.11.2013

Juu antaa asian olla! Minulle riittää ihan hyvin kunhan itse tiedän totuuden mitä sitä muille todistelemaan! Epäilkää jos siltä tuntuu ei nimittäin ole minun ONGELMA!


KommenttiOnki - 05.11.2013

Taisi käry haista ihan oikeasta kohti, taidamme tietää totuuden.

Ei muuten kannata hävittää tuota perhoa, nimittäin perholla taitaa olla kohta senverran ikää että joutaisi vaikka tauluun kehystää.

Onnea valitsemallasi tiellä!


Kommenttikyllä mää kalan nappaan - 05.11.2013

Kiitos! Tule toki kommentoimaan muitakin perhojani sillä ilomielin otan rakentavan palautteesi vastaan auttaa todella kehittymistäni sidontatasolla!!


Kommenttikyllä mää kalan nappaan - 05.11.2013

Lisäisin vielä että jos olisit minun elämäntilanteessa tuskin jaksaisit tälläisestä tapella/riidellä sen kaiken muunkin lisäksi?!


KommenttiMesikämmen - 05.11.2013

Aina omituisemmaksi keskustelun sävy muuttuu, mitä tiukemmin faktoja tästä perhosta vaaditaan.


KommenttiPortos69 - 06.11.2013

Reseptistä on unohtunut jatke tuosta helan ja vyön välistä että mitä se on. Taikka sitten katson väärin ja ei siinä mitään ole...

Näihin kommentteihin mitä tässä on ollut niin täytyy kyllä itsekkin sanoa että pikkasen pieniä epäilyksiä tästä koko hommasta toki tulee kun vertaa sidosta käyttäjän aikaisempiin sidoksiin mitä tänne on tullut. Myöskin nämä viimeisimmät kommentit missä hermostutaan lisäkuvista pikkasen mietityttää. Jos opiskelulta ja muilta kiireiltä kerkee kumminkin sitoa perhoja ja laitella niistä kuvia tänne niin varmaan kerkee kyllä käyttää 2min siihen että ottaa perhosta kuvan materiaalien kanssa?
Toki jos kumminkin on näin että olet itse sitonut perhon niin edistys on erittäin hyvää ja ei muutakun jatka samaan tahtiin. Tässä perhossa ei ole oikestaan muuta vikaa kun se että sen pitäisi olla vedessä pyytämässä kaloja :)


KommenttiOnki - 06.11.2013 (Muokattu 6.11, 22:56)

Tässäkohtaa taitaa olla niin että tosiasian myöntäminen olisi paikallaan, jos ei pysty "sidostaan" osoittamaan todeksi.

Väitänpä että olisi kypsä ja hyväksyttävä asia antaa totuus julki.
Sillä tässä menettää sitoja pian "kasvonsa" tällaisen kalapaliikin jälkeen, mikäli ei faktoja saada pöytään.

En usko että tämä on ainoa yritys täällä lisätä vastaavalla tavalla perhoa.
On kuitenkin niin että harjaantuneita silmiä on hankala, ellei jopa mahdoton hämätä ja tällä sivulla niitä harjaantuneita silmiä löytyy.


Kommenttikoskisjukka - 07.11.2013

En ota kantaa ko. perhoon, keskusteluun kyllä.

Tällä sivustolla on aikaisemminkin epäilty perhoa/kalaa todenmukaiseksi. Syytökset suorastaan räjähtävät käsiin! Hyvä ettei lynkata! Kun on pelkkiä epäilyjä, niin onko pakko dissata näinkin voimakkaasti? Oletteko epäilijät ajatelleet sitä, että minkä mielipahan Te saatte aikaan, JOS TE EPÄILIJÄT OLETTEKIN VÄÄRÄSSÄ!?

Sitten materiaaleihin. Kaivoin sidontasalkkujani ja löysin 70-80-luvun materiaaleja. Kaikki aidot metallikierteet, levyt ja nauhat ovat patinoituneita. Kf:n pää oli saanut jostain nahkaan väriä ja puolet cresteistä on juuresta värjääntyneitä (tosin vihreiksi). Vanhat koukut olivat keskenään hankautuneita ja käytetyn näköisiä. Voihan muillakin sitojilla olla vanhoja materiaaleja, kuten Onki tuumi. Tai sitten vaan vanhoja perhoja esitellään.

Kaipaisin kuitenkin korrektia käyttäytymistä sitojilta kuten kommentoijiltakin.


Jukka
Vispannut siimaa vuodesta 1982


Kommentti-jyke- - 07.11.2013

Vähän asian sivusta, mistäköhän sais noita Wanhan ajan koukkuja, hiton nättejä.?


KommenttiOnki - 07.11.2013 (Muokattu 7.11, 13:48)

Koskisjukka, ei ole tarkoitus ketään lynkata vaan rehellisyyttä tässä peräänkuulutan.

Ei ole suuri vaiva osoittaa epäilyt vääriksi.
Jos epäilyni pystytään todistamaan vääriksi, mikä on niin pieni vaiva että ei luulisi mikään ameriikan temppu olevan, pyydän sitojalta nöyrimmin anteeksi ja syön metrin kiviaitaa.


Kommenttikoskisjukka - 07.11.2013

Laita ostoilmoitus vanhoista koukuista alan sivustoille. Kannattaa kokeilla myös täältä: Kenkä-Masa Ky 040 5261195 tai kenkamasaky@pp.sonera.net


KommenttiMesikämmen - 07.11.2013 (Muokattu 7.11, 15:18)

Ei tässä mielipahaa kenellekkään toivota. Rakentavia kommentteja pitäisi antaa, mutta kun itselläni on yhä vahvempi epäilys siitä, että vanhaan, kenties nimisitojan, perhoon on nyt sidottu uusi siipi, ehkä häkiläkin, alkuperäinen lienee ollut kulahtanut levysiipi tai karvansa muuten kalastuksen tiimellyksessä menettänyt runko.

Ei sillä ole jokirannassa niin väliä, näin on tehty kautta aikojen, mutta kyseenalaista on sellaista sitten tarjota tänne rasiaan.

Yhäkkin tosin mielipiteeni on VAIN yhden kuvan varassa ja saatan olla väärässäkin mutaa kummalla meistä nyt on todistus taakka perhon kuranttisuudesta "kyllä mää kalan nappaajalla" vai minulla.

Varsin ikävän maun tämä muuten jättää kyseisestä keissistä, jollei sitoja toimita jo aimmin pyydettyjä tarkentavia kuvia.

"Kyllä mää kalan nappaalle" vielä sen verran että vaikka täällä ollaankin joskus asioista eri mieltä, niin jokirannassa voidaan silti olla kalakavereita. Jos asiat riitelee, niin ei ihmisten tarvitse riidellä.

Totean vielä että väärien päätelmien teko itselleni ei ole mitenkään vierasta, jos olen väärässä voin sen hyvin myöntää.


Kommenttihc_flyfisher - 12.11.2013

Jokusen lohiperhon sitoneena ja perhonsidonnan sm lohiperhosarjassa tuomarinakin olleena voin sanoa, että aivan hyvin tuo voi olla juuri sidottu. Tosin ei mistään kovin hyvistä materiaaleista. Vedessä se on käynyt, se on varma.

Voi myös olla, että ei. Hyvältä ja kalastavalta se kuitenkin näyttää.

HC

Kommentoi

Tämä perho kuuluu kehitysperhoihin, huomioi se kommenteissasi.

Jos sinulla ei ole tunnusta, ole hyvä ja rekisteröidy.

Olethan tutustunut Perhorasian sääntöihin?