Ala-Koitajoki (Koitajoen vanha uoma) / Pamilonkoski sillalta alaspäin

Kommenttisiian kalastaja - 21.06.2005

Kommentit

KommenttiPerhoRaider - 31.08.2005

Tuossa (kuvassa) eilen illalla 30.8. käytiin. Tyhjä tuntui joki olevan Kalliokoskelle saakka. Ainoastaan haukia jokaisessa suvannossa. Niitä puolisenkymmentä heitettiin pöpelikköön. Ei ihme, ettei muuta kalaa tunnu olevan kuin haukia ja ahvenia. En suosittele paikkaa kyllä kenellekään näiden kokemuksien valossa.

Kommenttierajorma15 - 24.11.2005

Minä kävin kanssa viime kesänä kaverin kanssa. Tyhjää tuntui olevan! Tiaisen koskella oli joku äijä joka sano että ne istuttaa taimenia melkein joka viikko.Me oltiin monta tuntia heittelemässä kuvassa olevalla paikalla. Ei ollut merkiäkään kaloista klo 22:00 asti jolloin kyllästyimme ja lähdimme pois!

Kommenttisiian kalastaja - 25.11.2005

Ei se ole haukien vika tuo kalojen vähäinen määrä, vaan liian pieni virtaama(2kuutiota/s). Mätinä ja pienpoikasina istutetut lohen ja taimenen poikasista suurin osa menehtyy jo ensimmäisenä talvena ja vain noin 200-350 näistä tuhansista istutetuista smolttiutuu ja lähtee järvivaellukselle ja vielä harvempi palaa jokeen, koska jos kala ui Saimaalle sieltä on vaikea palata kahden voimalaitoksen läpi. Joitakin suuria taimenia on todistettavasti onnistunut tulemaan noiden kahden voimalaitoksen läpi. Pyyntikokoiset istarikaan eivät taida viihtyä kovin hyvin koskissa, sillä ainakin viime kesänä vähäisten sateiden ja pienen juoksutuksen takia joessa ei vettä oikein ollut niin oli muuten nuo ison kalan olinpaikatkin hyvin vähissä.

Yhden mitallisen taimenen minä viime kesänä onnistuin saamaan tuosta sillan yläpuolelta kapeasta, kohtalaisan voimakkaasta ja syvästä virrankohdasta pienellä kermanvärisellä päiväkorennon nymfi-imitaatiolla. Siinäpä ne viime kesän mitalliset sitten oli. Pientä taimenen poikasta tuli useita kymmeniä ja, jotka toivottavasti voivat vielä tämän talvenkin jälkeen hyvin.

KommenttiPöge - 09.12.2007

Kyllä oli ennen saalit toista näilläkin paikoilla. Koitajokeahan verrattiin ennen tenoon, mutta lohet eivät tietenkään niin suuria olleet.Paljon olen nähnyt kuvia isoista harreista ja lohista. Paikkaa voin suositella, mutta en sellaiselle jolle saalis on kaikkikaikessa...

KommenttiKirva - 07.08.2010

Minä taas olen täysin eri mieltä. Kun kävin paikalla kesällä 2010, niin ainakin Räväkkäkoski oli täynnä kalaa. Niin järvilohia ja taimenia.Onnistuin jopa saamaan jonkun,Luin ihan ihmeissään että kerrotaanko tässä nyt Ala-Koidasta.Kyllä siellä kalaa on!

Kommentoi

Jos sinulla ei ole tunnusta, ole hyvä ja rekisteröidy.

Olethan tutustunut Perhorasian sääntöihin?