Iikoski | 16.10.2006 10:00

KommenttiPERHON HEITTÄJÄ - 20.10.2006

SYYSLOMA

16.10.2006 maanantai
Lähdimme taas Hossaan päin kalastelemaan ja retkeilemään.
Ilma oli kylmä ja tuulinen.
Saavuimme Karhunkainaloon siinä klo kuuden maissa. Laittelimme asuntovaunun asumiskuntoon ja lähdimme saunaan. Saunomisen jälkeen tv simahti, mutta mitä myö yhellä telkkerilla tehhään. No isä kuitenkii korjasi sen. Rupesimme nukkumaan.

17.10.2006 tiistai
Heräsin, söin aamupalan ja menin herättämään serkkuni viereisestä asuntoautosta. Siinä meni semmonen tunti, kunnes pääsimme koskelle. Valitsin ensimmäiseksi perhoksi G.R.H.E pupan ja serkku laitto jonkun larvan. Lähdimme kalastellen valumaan alas päin, kunnes saavuimme kosken keskiosassa sijaitsevalle suvannolle. Kalastelimme siinä noin 15 min. kunnes isäni tuli ja nappasi tanen meidän nokan alta. Kala pääsi takaisin kuvausten jälkeen. Sitten sää huononi ja satoi lunta. Lähdimme leiriin syömään ja saunomaan. Saunomisen jälkeen rupesimme nukkumaan.

18.10.2006 keskiviikko
Heräsin ja taas sama aamu rituaali. Pääsimme koskelle ja aloitimme heti kalastamisen. Teimme yhden laskun ja menimme syömään makkarat ja syömisen jälkeen lähdimme tekemään toista laskua. Kun olimme lähellä loppuliukua minä heitin hitaasti virtaavaan kosken uomaan ja HEP! Kala kiinni. Kala tempoi vähän ja sain sen heti haaviin. Taimen pääsi takaisin koskeen. Hitsi, ei ollut kameraa mukana. Teimme laskun loppuun ja menimme taas syömään makkarat. Jatkoimme kalastusta ja laskeuduimme suvannolle mistä isäni sai taimenen. Menimme alemmas suvannossa ja minä heitin hitaasti virtaavaan sivuvirtaan ja HEP! Kala kiinni. Kala tempoi ja taisteli kovemmin kuin minun ensimmäinen kala. Tane tuli haaviin ja pääsi takaisin koskeen. Sain mä vielä n.15cm pitkän harrin, serkku nauroi ja veteli koskesta 5cm vaille mitta harreja. Sää huononi ja lähdimme leiriin syömään ja saunomaan. Saunomisen jälkeen pelasimme korttia serkun kanssa.

19.10.2006 torstai (lähtöpäivä)
Kävimme vielä kerran kokeilemassa sitä mitta harria, mutta kun ei nii ei. Laitoimme leirin ja onget kasaan lähdimme kotia päin.

Reissu oli kaikinpuolin hyvä ja tulipa todettua että Iikoski on parhaimmillaan normaalin/korkean veden aikaan.

Kommentit

KommenttiPerho_jack - 22.10.2006

Hyvän tarinan oot väsäny!Onnee kaloista (vielä kerran):)

KommenttiPERHON HEITTÄJÄ - 26.10.2006

Nyt tuli tämä Iikoski kalapaikkoihin. (vihdoinkin):)

Kommentoi

Jos sinulla ei ole tunnusta, ole hyvä ja rekisteröidy.

Olethan tutustunut Perhorasian sääntöihin?