salainen | 29.6.2008 18:20

Kommenttijanpsa83 - 30.06.2008

Saavuttiin vanhan armeija kaverin kanssa klo 7.00 kyseiselle joelle.Siinä parkkipaikalla tuli vedettyä rensselit niskaan ja eikun jokeen.Ei siinä kerennyt mennä kuin 30 min kun kaverini jo tartutti ensimmäisen kirren oranssilla liitsillä,mutta päästettiin kala takaisin kasvamaan.Huomattiin siis että kalaa joessa on, vaikka vähän pahaa pelkäsin ennen kun reissuun lähettiin.
Ajattelin ihan piruttain laittaa oma tekoisen oranssin nymfin kiinni kun näytti kaloille se oranssi taas kelvata.Sanoin kaverilleni että nyt tulee tuolta kaatuneen puun alta kala, ja niin siinä sit kävi 40 cm kirre oli haavissa ja eikun takasin kasvamaan.Näin sain ensimmäisen täysi mittaisen kalan oma tekoisella perholla.(Luotto nous niihin nyt)

Lähdettiin ylä-juoksulle päin ja saavuttiin ensimmäiseen kunnon suvanto kohtaan.Taas kerettiin heitellä noin 30 min edellisestä kalasta, kun kaverini vapa taipu ja näin kun poika väänsi oikeen huolella vastaan, hetken siinä väännettyä vanha kunnon korppi vei voiton ja näin oli kaverini ensimmäinen täys mittainen kirre/arvo kala haavissansa.Otettiin kuvat ja laskettiin takaisin kasvamaan.

Päätin itse lähteä lompsimaan hieman ylemmäksi virtaa.Siinä samalla iskin orannsin liitsin kiinni kun näytti kelpaavan kaloille.Hetken siinä lompsittuani saavuin mutkaiseen suvanto kohtaan joka näytti loistavalta paikalta.Oli kaatunutta puuta,risua,kiveä yms.Kerkesin siinä olla noin 10 min yksin, kun kaverini pöllähti metsästä esiin.Siinä samalla kun kuuntelin hänen jorinoita, sain minä ja vapani kunnon kyydit.suurehko kirre oli kiinni perhossani, pari hienoa loikkaa ilmaan ja vauhilla sinne sun tänne ja pam siimat poikki.

Taas vain minun rrr pääni rikkoi kauniin luonnon äänen ja joen solinan.Siinä hetken purnattuani kaverilleni, päätti hän lähteä takaisin mistä oli hetki sitten saanut sen kirren.

Päätin itse jäädä kyseiselle paikalle ja iskeä pinkin leetsin siiman jatkoksi.Näin alkoi taas samojen paikkojen koluminen, paitsi tämän yhden mistä kirre oli napannut.
Tovin heiteltyäni päätin mennä kokeilemaan kyseistä monttua mistä kirre oli napannut.Ei mitää ekalla heitolla, eikä vielä tokalla mutta 3 heitolla näin kun musta selkä seurasi liitsiä ja näin olin valmis vastaiskuun.Siihen se 41 cm kirre sitten iski ja antoi hyvät rallit minulle.Kala kylmäksi ja oksaan roikkumaan.

Päätin lähteä näyttämään kaverille kalaa, kun se oli jo tällännyt ennen minua semmoisen 40 cm kirren ja suolestanut sen.Se siitä ilosta sitten.

Noin 1H tyhjää heitellessämme päätettiin lähteä autolle hakemaan kaverille tupakkaa ja siinä samalla mietittiin jos sitä lähdettäisiin kotio kohti jo.
Päätettiin palata vielä hetkeksi samoille spoteiile mistä kalaa oli tullut.

Palattuamme paikoille kaverini jäi missä oli ollut aikaisemmin, ja minä huomasin että joen mutkassa missä oli ollut säpinää oli nytten 2 kaveria heittelemässä.Kävin morjestamassa poikia nopeasti ja päätin lähteä katsomaan että taasko se kaverini on taltuttanu jotain, ja niin se oli taas tosi toimissa.Kirre väänsi ja kaverini vikisi,mutta on se korppi kova kaveri ja niin se taas vei erä voiton.kirre suolestettiin ja pussiin

Päätettiin lähteä kohti autoa ja siinä samalla oli tarkoitus heitellä välillä.
Saavuimme paikkaan jossa oli karski motoristi kaveri heittelemmäs haspelia, hän tuli kertomaan että yhessä montussa siinä lähellä on kala joka pääsi häneltä karkuun.Hän ehdotti minua koittaa narrata sitä pinkillä liitsillä.Mikäs siinä ajattelin.
Heittelin siinä pari heittoa kun kaverini tuli ja ilmoitti että nyt on pakko lähteä kotio kun vaimo antaa penaltyä muuten.Sanoin kaverilleni että nytten tulee vika heitto ja sillon reissun suurin napsahti kiinni 45 cm kirre antoi todella hyvät vastukset ja keräsi 6 ihmistä kattomaan minun ja kaverini sähläystäni.Kala pussiin ja illalla suihin.Lopetettiin kalastus klo 16.45 ja matkattiin takasin kotio.

Kommentit

Kommenttisohva matto - 03.07.2008

onnea kaloista!! ;)

Kommenttimakke.h - 03.07.2008

Ootte ainakin saanu kaloja väsyttää :) onnea kaloista

Kommenttieeki93 - 03.07.2008

On aika hyvän kuntoisen näköisiä kirrejä. Ja onnee kaloista.

Kommenttivelieemel - 05.07.2008

pyh pah, vai että salainen paikka;) aattelin huomen lähtee kattoon oisko yhtäpaljon tapahtumia.

KommenttiDouble_Trouble - 20.09.2008

Miks tää paikka on salainen. Tuskin sieltä kalat loppuu.

Kommentoi

Jos sinulla ei ole tunnusta, ole hyvä ja rekisteröidy.

Olethan tutustunut Perhorasian sääntöihin?