Ruunaan kosket (Lieksa) | 4.9.2009 16:30

KommenttikalameesMAZA - 10.09.2009

Lähettiin puolenpäivän maissa ajelemaan Ruunaalle katselemaan tilannetta ja sitten itse asiaan pääsimme siinä 6:n maissa. Serkku lähti koluamaan neitikoskea kun isän kaa jäimme vielä ylemmäs kalaan. Puolen tunnin heittelyn jälkeen lähdimme itse neitikoskelle. Serkku-poejjalla ei ollu ollut mitään niska-alueella, joten päätin siitä itse vielä koittaa. Jokunen puolisen tuntia siihen meni kun päätin että nyt Alder vaihdetaan leechiin. Ja näin lähdin ronkkimaan kovan virran reunaa. Ennenkuin huomasinkaan, niin jo joku oli leechissä ja juro ihan mukavasti vastaan. noin 5-8 min väsytyksen jälkeen haaviin nousi komea 46 cm taimen. Loppu ilta menikin sitten ilman tapahtumia.

Aamulla nousimme aikaisin ja suuntasimme neitikoskelle. Aamu vierähti ja muuta ei ollut kuin isäukon noin 1 kg kirre joka laskettiin takaisin. Sitten päivällä suuntasimme Haapavitjalle. 2n tunnin heittelyn tulos, ei mitään.

Ja siltä seisomalta päätimme että Kermankoski ja Vihovuonne kutsuvat. Ja jo hyvissä ajoin ennen iltaa olimme perillä lupien kanssa ja suuntana vihis. Tuloksena pari tärppiä ja muutama harri. Sitten itse kermalle, joka ei tällä kertaa tuottanut kuin pari tärppiä.

Taas aamulla, vettä tuli kuin saavista ja lähdimme vasta puolilta päivin vihikselle. Tuloksena oli muutamia harreja (25-30 cm) ja taimenia (35-40 cm), eli alamittoja jotka päästettiin tietenkin takaisin. Näihin tunnelmiin päätimme kauden viimeisen reissun.

Kommentit

Kommenttihossanjoki - 10.09.2009

Onnea, nätti taimen!

Kommenttisitoja97 - 11.09.2009

Näyttää paljo isommalta ku 46cm... ja onnea!

Kommenttijar1 - 12.09.2009

Hieno reissu!!!hyvä että kalaton putki katkes eikä taas vapa hah=)

Kommentoi

Jos sinulla ei ole tunnusta, ole hyvä ja rekisteröidy.

Olethan tutustunut Perhorasian sääntöihin?