Lestijoki | 4.7.2010 16:29

Kommenttistupe10 - 29.12.2010

Menneen kesän yksi parhaimmista reissuista Lestijoelle.Kalastettiin Hirvikoskella ja Kalliokoskella.
Oltiin joella yötä.

Saavuttiin joelle illalla olisikohan ollut kello 18:00 aikaan.
Katseltiin paikkoja ja kannettiin tavarat laavuun.
Laiteltiin kamppeet päälle ja joelle (Hirvikoski).
Kalastus alkoi niskalta, jossa ei tapahtumia,siitä valuimme välisuvantoon.Saatiin Harjuksia ihan mukavasti ja isompikin oli kiinni.Siitä sitten valuimme seuraavaan koskeen jostai ei muistaakseni tullut mitään.
Takaisin välisuvantoon. Taas tuli harjuksia ja mukavaa oli.Kalat söivät pinnasta.

Alkoikin jo ilta hämärtää joten lähdettiin nuotiontekoon ja pidettiin ruokatauko.Tankattuamme takaisin kalaan.Sinne olikin tullut toinen perhomies jolla oli ollut niskan yläpuolisella suvannolla kirjo 2 kertaa kiinni ja välisuvannossa kerran. No lähdetiin yläpuoliseen suvantoon.Pari kirjoa siellä mulauttelikin. Ja päätin laittaa koon #14 black gnatin.Kirre mulautteli rauhassa ja söi pinnasta jotakin pientä. Taisi olla n.15 heitto kun kirre pärskäytti kiinni! Ja päättikin lähteä pusikkoa kohti vähän enempi jarrua ja naps! Sinne meni. 0.16 tapsi poikkin.Noh mukavaa oli! :) Lähdettiin välisuvannolle ja siellä mies jallittikin kirren haaviin.Jatkenniin siinä kalastamista ja taas tuli harjuksia.No kello alkoi olla pian jo yli 12:00 ja päätimme vielä käydä ylempänä.
Meille ei tullut sieltä enään tapahtumia,mutta perhostelija taltutti siitä toisen kirjonsa ja lähti kotiin.No päätimme itsekkin lähteä nukkumaan.
Kaikki harrit C&R

Aamu.
Kello olikin jo 9! nukuttiin pommiin.No ruokaa massuun ja pikapuolin joenrantaan.Välisuvannosta harjuksia ja tyhjää.
Sitten nappasikin hieman isompi harjus kiinni ja haaviin tuli! 35cm oli pituutta ja oli suurin harrini lestijoelta.No kalatakaisin ja uutta.
Heitin perhot virran reunaan ja strippasin siimaa sisään.Sitten jokin tumma hahmo iski pupaan kiinni (näin sen) . Huusin ensiksi kaverilleni,että nyt on hyvä harri! No pian kala esittäytyikin hyvänkokoiseksi kirjoloheksi.
Hetken jurnuttelun ja loikkien jälkeen kala suostui haaviin.Mukava kala! 49cm ja n 1,5kg. Kello oli noin 12 päivällä. Päätimme fileerata kalan ja paistaa nuotiolla makkaroiden kera.Hyvää oli!

Ruoan jälkeen päätimme kävellä pari kolme kilsaa ylöspäin Kalliokoskelle.Hieno paikka! Rupesimme heti kalastamaan.Ensiksi ei tullut mitään,mutta sitten harjus rupesi taas syömään kalat olivt 30-33cm pitkiä. Mukavia kaloja lestijoelta. :) No Päätimme 4 tunnin kalastelun jälkeen lähteä takaisin päin.Pysähdyimme kuitenkin vähänmatkan päässä Kalliokosken alapuolella virtaavan suvannon reunaan kalastamaan,kun jokin isomus jahtasi salakka parvea.Pikku salakat pomppivat hädissään sinne sun tänne.Kalaa ei saatu ylös,eikä myöskään selville mikä se oli.Hauki tai taimen,joka olisi erittäin hyvä asia!Lestijoella isoja taimenia ei nimittäin hirvittävän paljon ole . Matkalla katselimme hieman Tornikoskea ja heitimme parit heitot. Ei tullut mitään.

Pian oltiinkin taas Hirvikoskella ja käytiin vielä vähän heittelemässä,mitään hätkähdyttävää ei tullut.Kyyti saapuikin pian ja oli aika jättää Lestijoki taas hetkeksi rauhaan. :)

Mukava reissu se oli! Ja mukavia kalojakin tuli.
Kalakaverinani oli Jasu (Ginnenoman).

Tulipahan tekstiä aika paljon.No laitetaan sitten kuviakin hieman enempi. :)

Kommentit

KommenttiTazza - 29.12.2010

Moro!

Todella mukava teksti lukea!
Onnea kaloista!:)

Kommenttitomii - 29.12.2010

Moro! Kivan näkönen paikka! onnee kaloista!! :)

KommenttiLTK - 30.12.2010

Kyllähän se niin on että jos ei kalareissulla viivytä yön yli ja syödä kalaa notskilla, ei se kalareissu olekkaan.

Mukava näitä kesäreissujen kuvia katsella näin talvella ja alkaa suunnittelemaan omaa kesää.

KommenttiPerho-tommi - 30.12.2010

Näpäköitä kuvia pojilla. Tuomoset kalareissut ne mukavia on! Oishan se jonku harrinki voinu paistaa nuotiolla, se vasta hyvää on! Mukavasti tapahtumatki kerrottu.

Kommentti^^Perhostelija^^ - 02.01.2011

Mukavaa lukea tällästä tekstiä=)
Onnea hienosta reissusta ja kaloista! ;)

Kommenttistupe10 - 03.01.2011

Kiitoksia.
Joo mukava reissu tuo oli ja jäi hyvin mieleen. :)

Kommentoi

Jos sinulla ei ole tunnusta, ole hyvä ja rekisteröidy.

Olethan tutustunut Perhorasian sääntöihin?