Kajaaninjoki (Kajaani) | 19.7.2011 13:24

Kommenttisitoja97 - 19.07.2011

Heräsin aamulla klo: 5:00 herätyskelloni soittoon. Herätin serkkuni nukkumasta ja menimme keittämään aamukahvit. Teimme sillä aikaa aamupalaa kun kahvi tippui. Imasimme kahvit sisuksiimme ja söimme aamupalan.

Kellon ollessa n. 5:30, lähdimme polkemaan pyörillä kohti päämäärää, Linnanvirtaa.

Vartin ajon jälkeen olimme perillä ottipaikoilla. Sää oli mitä parhain. Pähkäilimme hetken aikaa mitä perhoa tulisi perukkeen jatkoksi. Päädyimme pupamaisiin toukkajäljitelmiin. Solmimme perhot ja aloimme vispata jokivartta. Puolentunnin aikana ei suurempia tapahtumia, muutama tärppi vain.

Päätimme mennä jokea ylemmäs. Joen yläpäässä jatkoimme samoilla perhoilla. Heiteltyämme kymmenisen minuuttia, serkullani tärähti taimen kiinni. Kun taimen oli väsynyt, haavitsimme sen rannassa. Nopeat kuvaukset ja mittaukset, kala takaisin jokeen. Taimen oli 41 cm. Jatkoimme vielä samoilla perhoilla n.10 min, ilman tapahtumia. Serkkuni ehdotti minulle, että vaihdettaisiin salakka jäljitelmät. Eli päätimme kokeilla striimereillä seuraavaksi.

Heitin perhoni jokeen ja odotin sen verran, että se upposi hieman. Rupesin nykimään perhoa ja yht´äkkiä PA-PAM!! Siinä sitten perhoa vietiin. Sain kalan väsyttelemisen haltuun ja sitten vain odottelin. Kunnes taimen oli väsynyt, haavitsin sen. Taimenen alamitta on Linnanvirralla 50cm, joten mittasimme taimenen ja otimme parit kuvat. Taimen oli 47cm, joten laskimme sen takaisin vapauteen.

Taimenen saannin jälkeen menimme samoille paikoille, samoilla perhoilla. Menin itse heittelemään perhoani vähän ylemmäs ja taas kun sain siiman suoristettua, niin oli kiinni! Väsytys, kuvaus ja mittaaminen: 42cm taimen. Takaisin kasvamaan. Olimme vielä muutaman minuutin samoilla paikoilla, ilman tapahtumia.. Kunnes päätimme lähtä kotiinpäin ajelemaan.

Oli jälleenkerran hyvä aamu Kajaaninjoella ja myös kalaisa!:)

Kommentit

Kommenttiterminator - 19.07.2011

Näkyy olleen hieno reissu!

Mutta täytyy marista noista kalakuvista, koska en oikein usko, että taimenen suojaava limapinta kovin tykkää kiven päällä kuvaamisesta ja maassa pyörittelystä.(Kalojen limapinnassa kuvissa kiviä+ kiven päällä toinen kuva ja muutenkin roskainen kala.)

KommenttiR3VOLUTION - 19.07.2011

Niimpä, kannattaa olla tarkkana kalojen kanssa pojat! Kuvia ei välttämättä kannata aina ottaa,vaikka onhan se kivaa laitella niitä sitten tänne. Hienoja muuten ovat! Ei kannata ainaskaan laskea haavista mihinkään maalle tai nurmelle. Hyvä olisi jos saisi pidettyä vedessä. Jos on pakko nostella vedestä niin sitten mittakokoisista kuvia kalautuksen jälkeen. Varmasti kiva reissu!

Kommenttitarza - 19.07.2011

No kyllä perjaatteessa kuvia voi aina ottaa , mutta mieluummin ,kun kala on vedessä : ) Mutta ei mieluummin maan päällä: ) Onnee kummiskin hienoista kaloista!

Kommenttisitoja97 - 20.07.2011 (Muokattu 20.7, 09:32)

Kiitos kommenteista! Ensi kerralla kuvaamme vedessä kalat.

Kommentti^^Perhostelija^^ - 20.07.2011

Hyvin on ollu kala syönnillään:) Ei voi muuta sanoa että onnittelut hienosta reissusta ja kaloista :) Kireitä jatkossakin :)

Kommenttisitoja97 - 20.07.2011

Kiitos kiitos! Kireitä sullekkin! :)

KommenttiHarri.P - 20.07.2011

Viiminen kuva sai itsellenikin hymyn huulille, onnea komeista kaloista <:

KommenttiDriggs - 20.07.2011

17.07.1980 Kajaaninjoki; Taimenet 0.9 kg ja 0.7 kg Harjus 0.4 kg. Paikka; kallio koivukosken alapuolella....tästähän on aikaa, mutta tuli jotenkin oma nuoruus mieleen tuota raporttia lukiessa. Hienoa että taimen ui jälleen Kajaaninjoessa. Niin..ottiperho oli oliivinvihreä pupa no 14 pitkävartiseen koukkuun sidottuna

Kommentoi

Jos sinulla ei ole tunnusta, ole hyvä ja rekisteröidy.

Olethan tutustunut Perhorasian sääntöihin?