Kiiminkijoki | 6.7.2012 08:00

Kommenttiperhomati - 07.07.2012

Kauden ensinmäinen reissu veljen kanssa Kiiminkijoelle oli tiedossa ja luvat oli ostettu torstai iltana.

Herätys oli aamulla klo:06:00. Ennen lähtöä söimme ja pakkasimme kamat. Koiteliin lähdimme pyöräilemään n.klo:07:00 ja olimme perillä n.klo:07:45

Perillä menimme suurimpaan saareen siellä puimme kahluuvermeet . Sitten joimme kahvit ja mietimme mitkä perhot laittaisimme. Veli päätti laittaa Dark-Puhin ja minä Salakka Zonkerin.

Kun aloitimme kalastamaan melkein heti iso taimen yrittää veljen Dark-Puhia,mutta ei jäänyt kiinni. Minä nakkelin Zonkeria siinä vieressä ja vähän ajan kuluttua kun oli nostamassa perhoa pois vedestä taimen hyppää perhoni perään ja perho katoaa taimenen suuhun, minä teen vasta iskun ja väsyttäminen alkaa. Taimen hyppäsi muutaman kerran korkealle ja joka kerta pelotti,että nyt se irtoaa,mutta ei irronnut.
N.6minuutin väsyttelyn jälkeen kala suostuu haaviin. Mittaamme kalan ja mitta näyttää 46cm. Otamme vielä kuvan ja vapautamme kalan. Oli mahtava fiilis saada mitta taimen Koitelista kun niitä saan harvoin.

Kalastelimme samassa paikassa vielä n.20min kunnes menimme siltaa pitkin keskinmäiselle saarelle. Sielä laitoin Tinselin ja yritin sillä. Kalastimme sillä saarella 2tuntia ilman tapahtumia joten päätimme mennä veneenlaskupaikan lähettyville kalaan.

Veneenlaskupaikan kohdalla laitoin takaisin Salakka Zonkerin. Mutta kaloja ei näkynyt eikä kuulunut sielläkään joten menimme pientä siltaa pitkin saarelle ja kalastelimme sen rantoja pitkin. Kun sillä saarella oli kalastettu 1,5 tuntia päätimme lähtä kotiin syömään ja levähtämään,koska ei ollu tapahtumia ja oli sairaan kuuma.

Menimme takaisin Koiteliin klo:20:00,mutta tällä kertaa autolla. Jätimme kahluukamppeet kotia, koska mietimme,että ei me niitä tänään tartteta ja oli helle.

Aloitimme kalastuksen samasta kohtaa entä aamulla. Nakkelin perhoa n.5 metriä rannasta oleviin kallioiden lähettyville. Kun olin nakellut samaan paikkaan jonkin aikaa kala ottaa kiinni,mutta se irtoaa melkein heti. Jatkan samaan paikkaan viskaamista ja kohta kala ottaa kiinni jälleen ja tällä kertaa pysyy! Kala otti voimakkaita spurtteja. N.5 minuutin väsyttelyn jälkeen näyttää,että kala suostuu haaviin,mutta kala ottaa nopean ja voimakkaan spurtin ja se on hetkessä kaukana rannasta. Mutta kohta kala suostuu haaviin. Ja kala paljastuu 40cm pitkäksi taimeneksi. Otamme kuvan ja päästämme menemään.

Siirryimme keskinmäisen saaren vasenmalle puolelle isonmalta saarelta katsottuna. Nakkelimme perhoja tunnin ilman tapahtumia joten menimme samalle saarelle missä olimme aikasemmin olleet,mutta nyt jäimme kalastelemaan sillan lähettyville.minä meen sillan oikealle puolelle saarelta katsottuna ja veli vasenmalle. Kalastelin siinä 30min ja menin veljen taakse katssomaan sen kalastusta. Kun sanoin sille,että vaihetaan paikkaa sille tarttu heti taimen. Taimen pisti hyvin hanttiin ja minä haavitsin kalan. Taimen oli 42cm pitkä ja otemmi sen savustettavaksi kotia.

Sitten siirryimme vessan lähettyvillä olevia kalliota pitkin putouksen niskalle. Siellä laitan Tinselin siiman päähän. Nakkaan perhon hyvän näköseen kuohuun. Ja kun tinseli laskeutuu kuohun päälle taimen hyppää perhoni ohitse. Yritimme pitkään sitä kalaa,mutta ei se ottanut joten päätimme lähtä kotia olihan kello jo 23:30.

Hyvä reissu oli ja oli mukava saada mitta taimenia Koitelista.

Kommentit

Kommenttiperhomati - 07.07.2012

Joo joitakin virheitä tekstistä löytyy, koska kirjoitin tekstin eka kolme kertaa ja joka kerta kun yritin lähettää tekstiä tuli lukemaan,että sinun pitää kirjautua sisään ja neljennellä kirjotin nopiaa ja tuli sitte niitä virheitä ja sillon se lähetti sen.

Kommenttitiedostopörriäinen - 07.07.2012

Itellä sama ropleema joskus perholisäykses..

Ei, ei kiva juttu, kun laittanu vaiheittain kuvat ja tekstit ja sitte pittää kirjautua uuestaan sisää. Pari ärräpäätä siinä tilanteessa yleensä karkaa ja ei ihan heti tee mieli yrittää uuestaan. Sorry off topic. :/

Tekstistä, että mukavaa luettavaa ja hienoja pilikkukylkiä. :)

KommenttiToonie - 08.07.2012

Kannattaa pidemmät tekstit kirjoittaa ensiksi vaikka Notepadilla/Wordpadilla, tai Wordilla ja kopioida sitten vasta tänne, niin ei joudu kirjoittelemaan useaan kertaan.

Onnea kaloista.

Kommenttiperhomati - 08.07.2012

Joo seuraavalla kerralla teen noin. Ja kiitos!

Ja kala kuvat on vähä huonoja kun otettiin vaan äkkiä ja vapautettiin.

Kommenttikorpikalle - 11.07.2012

Onnea hienosta päivästä koitelissa! Ja mukava lukea kotijoen kuulumisiakin.
Löysitte ottipaikan, tuo samainen monttu ennen sitä suurinta pudotusta on tuottanut tämän kesän aikana kolme mukavaa taimenta. Tuo on iloinen yllätys, että on käynyt yrittämässä pintaperhoonkin taimen. Itse en ole koskaan siinä onnistunut.

Joonas

Kommenttiperhomati - 11.07.2012

Juu kiitosta vaa ja tänään kans kävin kans ja tällä kertaa olin vaa aamulla 2h ja sain siinä ajassa 4 mukavan kokosta taimenta kaksi oli iha luonnon tuotantoa.:)Illalla menin takasin,mutta en saanut mitään,mutta pääsi irti kaksi yli 40cm kalaa. Joo oon nyt kalastellu tossa Koitelissa joku 5 vuotta perholla ja oli kyllä mukava yllätys,että kalaa tulee näinkin hyvin tänä vuonna. Ja ja aattelin mennä huomenna kans Koiteliin kun jäi vaivaamaa yksi monsteri joka hyppäs mun perhon ohi monesti,mutta ei ottanut vaan nauroi mulle ja mun perholla.:)

Matias

Kommenttiperho-marja - 13.07.2012

Ok,siis aiempi suurikin epäluuloni kotikoskea Koitelia kohtaan on turhaa!
Taitaa pitää käydä pelipaikalla jokunen aamu/ilta.
Ja "raftaajat" eivät olleet haittoina?
Ja nuorukaisille onnea kaloista!

Kommenttiperhomati - 13.07.2012

Kiitos! Ketkää eikä kukaa ollut haitolla.

+nakkaa ne epäluulot vaikka kuuseen :). Koiteli antoi tällä viikolla 6 mittataimenta ja kolmesti oon tähän mennessä käyny Koitelissa tällä viikolla.

Kommenttiperho-marja - 14.07.2012

Joo, pitääpä nakata ;)
Voipa olla että vika on kalastajassa eikä koskessa.
Koitelia on kiitettävästi ehostettu viime aikoina ja alkaa olla todella mukava virkistyskohde joka tavalla!
Muistan kun kävin siellä isän kanssa pikkutyttönä, jollloin paikka oli aika lailla erilainen eikä edes muistaakseni kaikille auki? Kiitos Kiimingille Koitelin kunnostuksesta!

Kommenttiperhomati - 15.07.2012

Joo kun olin perjantaina Koitelissa kalassa aamu varhain niin sinne tuli porukkaa kunnostamaa paikkaa.Mukavaa,että kunnostavat ja istuttavat kalaa.

Kommentoi

Jos sinulla ei ole tunnusta, ole hyvä ja rekisteröidy.

Olethan tutustunut Perhorasian sääntöihin?